StrikkeLine: Påskeferie

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Wednesday, April 12, 2006

Påskeferie




Endelig blir det påskeferie, de siste årene har jeg ikke hatt fri hverdagene mellom palmesøndag og skjærtorsdag. Voksne studentsønner som kommer hjem fra Trondheim til påske vil ikke være med så mange dagene på fjellet, de skal jo hjem og treffe kompiser, gå ut på byen og på fotballkamper. Men i ettermiddag er vi klare, uansett vær skal det bli kjempedeilig med ferie. Fire strikketøy har jeg med meg også, ei hvit sommerjakke, Lilac, fra Kim Hargreaves nye kolleksjon. Har såvidt begtnt på kanten nede som strikkes først.
Neste prosjekt er en genser fra Denim People, jeg strikker i rød Cotton Lux, der gjenstår bare ett erme. Jeg heklet blomstene med en litt mindre heklenål så jeg måtte lage en ekstra for at det skulle passe med kanten nede. Satte dem sammen feil gjorde jeg også, og i stedet for å ta opp, improviserte jeg litt, resultatet ble bra. Tredje prosjekt er ei bomullsjakke fra det nye Rowanheftet, denne strikker jeg i yndlingsfargen min, lilla. Jeg har kjøpt Fiolgarn fra Solberg, nydelig garn å strikke av. Ryggen er ferdig, og ett forstykke er påbegynt. Mitt fjerde påskeprosjekt er en Mariusgenser som jeg skal strikke for ei venninne til hennes sønn. Dem har jeg strikket mange av opp gjhennom årene, men det begynner å bli en stund siden sist. Som dere skjønner tar jeg ikke sjansen på å gå tom for garn i påsken. God Påske til alle!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home