StrikkeLine: Strikkeolympiade ferdig!

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Monday, February 27, 2006

Strikkeolympiade ferdig!


Ja så er både olympiade og strikkeolympiade over. Den første gikk ikke særlig bra for Norge, i alle fall ikke hvis man sammenligner med tidligere olympiader, men strikkeolympiaden gikk veldig mye bedre tror jeg. Jeg avsluttet mitt olympiske strikkeprosjekt på lørdag, men bildene min mann tok ble ikke særlig bra så vi får prøve igjen. Det er vanskelig å få tatt gode bilder av svart mønsterstrikk. Jakka ble fin den, utolig med ei varm og god jakke som kun veier 100g. Jeg har ventet utrolig lenge på garn jeg bestilte fra angelyarn.com, men før helga fikk jeg endelig noe av det, alpakkagarnet fra Debbie Bliss, og jeg måtte jo bare begynne på ett eller annet. Det ble en jakke fra Rowankatalogen 'Denim People', der er det utrolig mye fint.
Jakka jeg skal strikke nå er den på bildet, men min blir i rosa alpakka og silkegarn. Garnet er bare helt nydelig å strikke av. Det eneste problemet med oppskrifter fra 'Denim People' er at de et beregnet på ett garn som krymper, så målene må man trikse litt med. Med litt enkel matematikk går det imidlertid greit. Bilde kommer! Ellers er jeg i ferd med å strikke enda ei jakke, en som jeg har strikket før men solgt, fordi jeg ikke var helt fornøyd med fargen eller garnet. Den ble strikket i Drops sitt alpakkagarn som på ingen måte holder mål, men nå strikker jeg i garn fra Du store alpakka, garn jeg har brukt mye og er kjempefornøyd med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home