StrikkeLine: Bloggepause og olympisk strikking

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Monday, February 06, 2006

Bloggepause og olympisk strikking

En stund siden jeg har oppdatert bloggen, og i går kveld etter at vi kom fra fjellet skulle jeg ta litt bilder av det jeg har strikket i det siste, men da sviktet kameraet. Jeg har akkurat kjøpt nytt batteri, men det gikk tomt etter kort tids bruk, og etter å ha ladet det opp slo jeg det på, men da kom det noen merkelige gryntelyder og ikke noe mer. Kameraet er bare ett år gammelt, men noe har skjedd. Får bare levere det inn og se hva som kan gjøres. Av andre ergelser som angår strikkingen er garn som ikke har blitt levert fra www.angelyarns.com. Betalt har jeg, og bestillingen er mer enn en måned gammel. Jeg har skrevet diverse eposter, både til nettstedet og till Tess Dawson som driver butikken, og jeg har prøvd å ringe, men det er alltid opptatt, og epostene er ikke blitt besvart. Nå begynner jeg å bli ganske lei, og jeg tror ikke jeg skal bestille fra det nettstedet lenger.

Hyggeligere er det med noe som www.yarnharlot.com har dratt i gang med olympisk strikking. Mer enn 2500 har meldt seg hittil, og det er flere enn det som deltar i de olympiske lekene. Reglene er forholdsvis enkle, og kan finnes Yarn Harlot. Jeg har bestemt meg for å strikke en genser fra det nye Debbie Bliss heftet 'Alpaca Silk Two'. Se http://www.debbieblissonline.com/images/books/as2/as2_11_sm.jpg. Jeg skal strikke den i alpakkagarn fra Du store alpakka, og det må være en dyprød farge tror jeg. Ellers har jeg strikket mitt første islandssjal fra boka jeg kjøpte, det ble riktig lekkert, og jeg skal nok snart få inn ett bilde av det. Jakka jeg strikket i kontestrikk i Noro Kureyon i fjor har nå blitt rekket opp, i år blir den til en genser! Ellers har jeg brukt noen ideer fraa den nye, flotte boka til Annemor Sundbø, ett skjerf i mosaikkstrikk er nesten ferdig, og grytekluter med elgmotiv er på pinnene. På hytta samler jeg på ting med elgmotiv, så det kan hende det blir noen sofaputer etterhvert også.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home