StrikkeLine

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Thursday, November 03, 2005


Jakka er strikket i mohairgarn fra Waltersbor etter ett mønster fra Du Store Alpakka. Garnet er nydelig, MEN jeg er ikke fornøyd med jakka, så her må det forandringer til. Dvs. jakka som sådan er fin med god passform, men kraven er en katastrofe. Altfor vid, og da vil den ikke 'stå'. Ante underveis at den var i videste laget, men valgte å følge oppskriften istedet for å stole på min intuisjon, det skulle jeg aldri gjort. Siden knappestolpen er strikket på etterpå blir det mye jobb, derfor har jeg ikke begynt. Lurer litt på om jeg skal ta en raskere løsning med symaskin og klipping, og gjøre det om til en enkel halskant med kun en lysgrå stripe. Må tenke litt på det! Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home