StrikkeLine: Ny inspirasjon

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Monday, October 31, 2005

Ny inspirasjon

Jeg har vært en dårlig blogger i det siste, men det betyr ikke at jeg ikke har strikket,bare at inspirasjonen til å få det inn i bloggen har vært litt laber. Men nå får jeg prøve å få til en liten oppsummering, bilder skal det også bli etterhvert. Ting har blitt strikket, og ting har blitt rekket opp (skriver man det på denne måten?), og ting har blitt strikket på nytt! Da jeg var i Oxford i vinter kjøpte jeg Rowan merinogarn i en lekker bringebærrød farge, dette ble til en Drops-jakke i den riktige fasongen for vinteren (http://www.garnstudio.com/sider/visoppskrift.php?d_nr=90&&d_id=10&&lang=no), men jeg må ha gjort noen feilberegninger for den ble i største laget. Dermed rakk jeg opp hele jakka, og fant i stedet en oppskrift i Rowans hefte Denim People, og den er jeg fornøyd med . Ellers er det som først skulle bli en Rowanjakke i Kidsilk Haze endt opp som ett sjal, se http://www.knitrowan.com/html/magazines_slide_show.asp?productCode=ZM38&serial=62&slideSerial=510. På husflidens strikkekafe i august var det mannekengoppvisning med de nye Raumamodellene, og da var det flere jeg fikk lyst til å strikke. Har foreløpig strikket genseren som var på forsiden av den ene katalogen, men det kan hende det blir mer. Under litt surfing på danske strikkeblogger fant jeg såkalte Kaunisjal, så da måtte jeg jo bestille litt slikt garn, og strikke ett sånt. Begynte å strikke fra side til side, men etter å ha strikket over halve fant jeg ut at det var ett misforhold mellom lengde og bredde så da ble også det tatt opp. Nå er jeg i gang på nytt etter ett mønster jeg fikk fra Margit, der man begynner midt på øverst oppe, på denne måten har jeg aldri strikket sjal før. På ett besøk i Bergen for noen uker siden ble jeg fristet til å kjøpe mer Kidsilk Haze hos Pinnsvin Design, det blir bare en enkel høyhalset genser tror jeg, foreløpig er for- og bakstykke strikket. Det har blitt mye opprekking i høst ser jeg. Mannen min mener det bare er bra, med mitt garnbudsjett er det bra med litt opprekking innimellom! Jeg får prøve å få tatt noen bilder snarest, så bloggen kan bli litt oppdatert.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home