StrikkeLine

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Wednesday, November 23, 2005


Vi har akkurat vært en oval helg i Istanbul, byen kan absolutt anbefales som feriemål, 15 mill innbyggere som alle var ute i gatene samtidig virket det som, gjorde det til tider ganske kaotisk, men det var veldig sjarmerende. Tyrkia produserer mest ull i Europa, men denne ullen er det ikke lett å finne igjen i butikkene, der råder akrylen! Dette garnet fant jeg i en garnbutikk på ett av de nye store handlesentrene litt utenfor sentrum, og det består av 80% mohair, så for å få kjøpt noe ble det ett par nøster til ett sjal. Som jeg pleier hadde jeg strikketøy i veska som ble tatt frem når vi gikk inn på kafeer og restauranter, og ett sted kom en engelsk servitrise bort til meg å begynte å prate om strikking. Hun viste meg strikkeposen sin som hun hadde bak disken, og hun holdt på med en flott julekrybbe. Mønsteret var fra Woman Weekly, og jeg fikk løpe avgårde til en kiosk med kopimaskin, så nå skal det bli strikket julekrybbe på meg også. Fant fram masse restegarn i går, og en engel pluss 1. konge er nå strikket men ikke montert. Det eneste jeg tror jeg skal kjøpe garn til er til en sau eller to, puddelgarnet må egne seg til det tror jeg. Bilder skal komme etterhvert som jeg får montert. Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home