StrikkeLine

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Wednesday, November 23, 2005


Hjemmestrikkede tøfler fra Tyrkia! Disse kjøpte jeg i en basar for 15 kr, det er god passform på dem så jeg kjøpte dem nærmest for å ha som mønster for å produsere selv. Disse er nok i en ull/akrylblanding. Siden veldig få tyrkere skjønner noe som helst engelsk var det ikke så enkelt å få spurt ett garnbutikker, men i en trang bakgate kom jeg tilfeldigvis over en butikk der jeg så garn høyt oppe i hyllene, og gikk selvfølgelig inn. Det jeg så var tynt heklegarn, men jeg klarte ved å ta frem strikketøyet, å få dem til å forstå at jeg var ute etter strikkegarn. Da ble jeg tatt med ned i kjelleren, og vist uendelig mengder med garn, men akk alt var i lyse pastellfarger og 100% akryl, så det ble ikke noe kjøp. Posted by Picasa

2 Comments:

  • At 10:18 PM, Blogger Strikkelise said…

    Så morsom opplevelse fra Tyrkia! Artig hvordan man kommer i kontakt med med-strikkere rundt i verden :)

     
  • At 2:43 PM, Anonymous Anonymous said…

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Jeg husker at jeg har vært inne på din for lenge siden - moro å komme tilbake - så utrolig mye fint du har laget!!Gleder meg til å se Etheral-en din!

     

Post a Comment

<< Home