StrikkeLine: Nye prosjekter

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Wednesday, August 03, 2005

Nye prosjekter

Striskjorte og havrelefse igjen, men fire uker ferie har vært utrolig godt. Ferien har vært en fin blanding av fjellturer, badeturer og sightseeing, og selvfølgelig en god porsjon strikking. Tweedie-jakken jeg strikker for ei venninne er så godt som ferdig, noe montering igjen som jeg har utsatt fordi andre prosjekter fristet mer. Min egen Butterfly-jakke blir i stedet en Tweedie-jakke det også, det fristet mer, og mønsteret hadde jeg jo. Har kommeet ett godt stykke på den, men etter at jeg har vært i Bergen og innom Pinnsvin Design der, som bare er en så bra strikkebutikk, har også dette strikketøyet blitt liggende litt. Nå strikker jeg på Hanne Falkenbergs Mermaid-jakke i lilla, og den blir bare så lekker. Se linken:http://www.knit.dk/mermaid7.htm. Oppskriftene hennes er de mest gjennomarbeidede jeg noen gang har vært borti, ikke en maske eller omgang er tilfeldig. I tillegg er jeg i gang med en jakke i dobbel alpakka i cyclamen. Oppskriften er fra Rowans Denim People. Dette er alpakkagarn fra Bolivia som jeg ikke har prøvd før men det virker veldig bra. Tvebandstrikkingen har jeg også hatt fremme i ferien, så nå er det første votteparet ferdig, og halvannen par til i tofarget tvebandstrikk er også unnagjort. Skal komme med bilder til i morgen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home