StrikkeLine: Statusrapport uke 21

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Monday, May 23, 2005

Statusrapport uke 21

I helga hadde jeg en liten opprydding i garn og oppskrifter igjen. Det er ikke mange månedene siden sist, men det blir fort uorden igjen! Det har blant annet med det å gjøre at jeg har mange parallelle prosjekter gående, og da hoper det seg opp med garn og oppskrifter. Akkurat nå har jeg fem prosjekter gående, og ingen av dem har første prioritet, det betyr at jeg en kveld strikker litt på ei lilla jakke i Marianne Isagers lekre bomullsgarn, neste dag strikker jeg kanskje på en poncho i Kid Silk Haze osv. Ikke godt å si hva jeg kommer til å bli først ferdig med! I tillegg kjøpte jeg garn til en heklet genser fra Idena på lørdag, det er lenge siden sist jeg heklet, men nå er jeg i gang med en sjokkrosa genser. Den andre votten i tvebandstrikking har ligget i ro ett par uker, men den kommer nok til å være ett av de utvalgte strikketøyene som får bli med på hytta i helga. I fjor strikket jeg en hvit genser i båndgarn som jeg ikke var helt fornøyd med, den er nå blitt til garn igjen, og jeg fant en Noro-oppskrift jeg skal bruke til en kortermet jumper. Under oppryddingen fant jeg også ett par UFO'er som var glemt bort, ett russersokkepar, og ett amerikansk sokkepar, disse kan det nok hende blir liggende til høsten. Jeg har en nevø som skal bli pappa i nærmeste fremtid, og mye babygarn i skuffene, så ett nytt prosjekt kommer nok snart til å se dagens lys. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal strikke, men jeg får bla litt i alle babyheftene jeg har så dukker det vel opp noen ideer. To prosjekter er akkurat avsluttet, en hvit Rowan Handknit jakke, og en sommerponcho i lilla effektgarn, bilder kommer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home