StrikkeLine: Tog og strikketøy

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Thursday, January 13, 2005

Tog og strikketøy

Jeg kjører tog hver dag til og fra jobb, og det er ikke alltid problemfritt. Jeg tar tog mellom Drammen og Sandvika, som oftest toget fra Kongsberg. Dette er nye italienske tog, visstnok prøvekjørt ett par år i Norge, og nå har vi vært prøvekaniner siden påsken i fjor. Det er helt utrolig så mange feil det kan bli på ett tog, og resultatet er som regel forsinkelser. I dag hadde jeg ikke før satt meg så ble det helt mørkt og stille. Etter 5 minutter kommer konduktørens stemme, teknisk feil, det er kanskje lurt at dere tar Lillehammertoget istedet. Folk 'rusher' av gårde, men for noen av oss er ikke dette toget noe alternativ, for det stopper ikke i Sandvika. Neste lokaltog blir derfor løsningen, og 'bare' 20 minutter for seint er jeg derfor på jobb. Jeg er en utålmodig sjel, men det som redder meg fra blodtrykksøkning og det som verre er, er strikketøyet mitt! Aldri en dag uten, og med strikktøy i hendene føles ikke forsinkelsene like ille. I morges ble det altså 20 min ekstra strikking på røde pulsvanter som nå snart er ferdige. Jeg fant ut at det var fint å ha til det røde sjalet/skjerfet jeg strikket for ett par uker siden, bilder kommer så snart de er ferdige. På lørdag har vi første strikkekafe i det nye året, da skal tema være sjal og ponchoer, håper mange har med noe, det er gøy å se hva andre har gjort. En liten opptelling viser at jeg har strikket 9 ponchoer og 5 sjal siden september, men ikke alt har vært til meg selv (bare halvparten!).

3 Comments:

  • At 8:54 AM, Blogger Oslofia said…

    Hei Strikkeline, Så fine ting du har lagd!!! Jeg så at du skulle på strikke cafe...så heldig du er. Her i min lille 'filleby' er det ikke noe sånn, som jeg vet om da. Ei heller er det cafeer åpne etter kl 6...grrrr! Men som den optimisten jeg er har jeg tenkt til å dra i gang et strikkekurs först og fremst rettet mot ungdommer. Det er jo sååå masse kule ting man kan kage. Så da var planen min også å ha typ drop inn/strikke cafe. Det hadde värt morro å höre hvordan dere gjör det? Ha en fin helg...og takk for at du har link til min side. Jeg linker til deg når jeg får lagd en oversikt over 'scandic' bloggers =)

     
  • At 1:49 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ønsker man seg en strikke Cafe der en bor... Ja så sett bare i gang... Det lar seg nok gjøre å få med seg en cafe eller finne et egnet annet lokale der du bor. Lag et opplegg og selg inn ditt ønske. Vi i Vestfossen gjorde dette for snart 3 år siden, og vi "lever" fortatt i beste velgående. Lykke til!
    Vennlig hilsen Karin

     
  • At 1:57 AM, Anonymous Anonymous said…

    Det er mulig å lese litt mer om strikke Cafeen vår i Vestfossen. Kanskje du kan få noen tips ved å se på min hjemmeside. www.strikke.net.
    Hilsen Karin Engelund Berg

     

Post a Comment

<< Home