StrikkeLine: Romjul

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Wednesday, December 29, 2004

Romjul

Det er romjul og stille og rolig på jobb. Når også nettverket er nede betyr det at jeg tar meg tid til en liten 'bloggestund'. Jeg vil ikke bruke bort ferie/fridager lenger når vi likevel er hjemme i romjula, derfor tilbringes dagene på jobb. Ferie og fridager tilbringes på hytta eller på ferie andre steder! Drømmen er etterhvert å være hele jula på hytta, men vi må nok vente til våre halvvoksne/voksne barn er mer etablert. Foreløpig kommer de hjem og har oss som base i jula, men skal ut og treffe kamerater etc., så vi får dem ikke med oss. Nyttårshelga skal vi imidlertid tilbringe på hytta, bare vi to 'gamle' skal kose oss med god mat, og lange skiturer. Det gleder jeg meg voldsomt til. Jeg skal i tillegg ha med meg ett utvalg strikketøy, selv om julepresangene er ekspedert har jeg fortsatt mange parallelle prosjekt: To par pulsvanter i alpakka, jakke i Mohair boucle-garn fra Mohairbutikken, og en Fanakofte jeg skal strikke for datteren til ei venninne. Det er lenge siden jeg har strikket ei Fanakofte nå, men jeg har minst strikket 10 før. Jeg har tenkt å finne frem til Tjorven i Oslo i dag også, har aldri vært der før, men de har Rowan-garn, og jeg har lagt min elsk på Kid Silk Haze garnet, florlett og lekkert. Jeg tror jeg skal bruke det til ett nytt Møbius-sjal. Hvis du ikke vet hav det er skal jeg forklare det ved en seinere anledning, og jeg skal også få inn ett bilde av ett jeg akkurat har strikket!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home