StrikkeLine: Pågående prosjekter/Ongoing projects

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Wednesday, November 10, 2004

Pågående prosjekter/Ongoing projects

Jeg er inne i en intens strikkeperiode for tiden (det er jeg stort sett konstant), det fører til at stadig nye prosjekter startes opp før de gamle er avsluttet. De blir imidlertid alltid avsluttet, men ikke alltid i den rekkefølgen de er påbegynt. I går begynte jeg på en ny jakke til meg selv i grå Silketweed med ett mønster fra Elsebeth Lavolds Vikingstrikk, den måtte jeg bare starte på selv om jeg har fem andre prosjekter gående. Ett av de andre prosjektene er en jakke i Noro Kochoran. Kjempelekkert og kjempedyrt. Jeg har allerede strikket jakken en gang, men var ikke helt fornøyd. Rakk opp hele jakka, og tror nå jeg vet hvordan neste utgave skal bli selv om jeg ikke har noen oppskrift. Dessuten holder jeg på med en veske i rødt finullgarn som etterhvert skal toves. Jeg har ingen oppskrift her heller, men ett klart bilde i hodet mitt av hvordan den skal bli. Jeg strikker også på en barnegenser i Dale Babyull, mangler bare ett erme på den. Jeg strikket en tilsvarende i våres, og siden det er en haug med farger satt jeg igjen med garn nok til en genser til. Den skal bli julegave til datteren til ei niese. Mitt fjerde prosjekt er 16 firkanter i rødt, grønt, gult og svart, som skal bli til ett par tovede tøfler. Mitt siste pågående prosjekt for tiden er en barnelue i Regia garn, jeg har allerede strikket ett skjerf, og med tiden blir det nok votter og sokker også.

I am very intensively knitting this fall, six ongoing projects, and I don't know which of them will be the first one to be finished. The newest one is a cardigan from Elsebeth Lavolds Viking knitting, applying Silketweed from http://www.garnstudio.no, the next one is another cardigan knitted in the fantastic Noro Kochoran yarn, expensive, but worth it! The third project is a red bag which is to be felted. I don't have patterns for these two projects, I only have a picture inside my head of how I want them to be. The next project is a sweater for a baby knitted with Dale Babyull http://www.dale.no. I have already knitted one, but since there are so many colors involved, I had enough yarn for another one. I also have another baby-project, a cap knitted with Regia, a scarf is already knitted. The last ongoing project at the moment is a pair of felted socks, each of them made of eight squares. Pictures of all my project will follow.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home