StrikkeLine: Start

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Friday, November 05, 2004

Start

Endelig skal jeg komme i gang med min egen blogg, jeg har lenge vært en ivrig leser av andres blogger. Mitt strikkeliv startet startet for ca 43 år siden, da jeg i en alder av 5 år strikket mitt første dukkeskjerf av restegarn. Det tok imidlertid av først i 7-års alderen da jeg var på påskeferie med blant annet min tante som ventet tvillinger. Hun strikket babytøy av ett nydelig varmgult garn, og jeg fikk ett nøste som ble til både genser, lue og bukse til en av mine dukker. Og siden har jeg strikket og strikket. På ungdomsskolen og gymnaset strikket jeg meg gjennom de fleste timer, og fortsatte å strikke på universitetet. Da fikk jeg ei venninne til å skrive notater for meg med blåpapir! Jeg har mange ganger tenkt at det hadde vært gøy å hatt en oversikt over alt som er blitt strikket, det er jo for seint, men målet er at fra og med opprettelsen av denne bloggen skal jeg få det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home