StrikkeLine: CLAPOTIS knitalong

StrikkeLine

Denne bloggen skal først og fremst handle om min store lidenskap; strikking. En annen lidenskap er blomster, særlig de små som vokser høyt til fjells, så det kan godt hende det sniker seg inn noen botaniske betraktninger og bilder også en gang i blant. This blog is about knitting, my main passion next to my husband and sons! Since botany is one of my other passions, especially the botany of high mountains, perhaps some small pictures from my trips in different mountains will be shown too.

Tuesday, February 15, 2005

CLAPOTIS knitalong

Endelig har jeg klart å finne et garn jeg har lyst til strikke ett til Clapotis-sjal av! Jeg har jo meldt meg til en knit-along,og nå er vel jeg en av de få som ennå ikke har startet. En kikk inne på Colinettes (http://www.colinette.com) hjemmesider, og så var det endelig gjort. Garnet heter Skye, det er ett reint ullgarn og ett av de garnene jeg har brukt i min lilla poncho. Så nå håper jeg bare det går raskt å få det gjennom toll og det hele. Ellers har de siste dagenes strikking vært mest sokkestrikking, og litt strikking på en svart jakke i dobbel alpakka (Inca-garn fra Rauma) som jeg strikker for datteren til ei venninne. Sokker har jeg strikket på fordi vi hadde strikkekafe med sokker som tema sist lørdag, og jeg fant ut at jeg måtte prøve noen nye varianter, bl.a ett amerikansk mønster som jeg kjøpte for ett par år siden, og ikke har prøvd før. Jeg har også begynt på en russersokk, egentlig synes jeg vel at dette er den greieste måten å strikke sokker på, nemlig å strikke hælen på samme måte som tåa, like god passform synes jeg også at det blir. Den sorte jakka blir nok avsluttet i kveld, og da spørs det om ikke ett nytt prosjekt blir påbegynt samtidig, for ellers har jeg nå bare 3 pågående prosjekt, og det er litt lite variasjon.

1 Comments:

  • At 10:52 AM, Anonymous Anonymous said…

    Heisann. Jeg er innom bloggen din for første gang, og oppdagt at du skal strikke deg clapotis. Gleder meg til å følge med på arbeidet ditt. Synes at clapitis-en er nydelig, men klarer bare ikke å lese engelske mønster. Jeg kommer nok til å stikke innom jevnlig for å se hvordan det går med deg. Leser du engelske mønster, eller har du fått tak i en norsk variant?

     

Post a Comment

<< Home